FANDOM

Alex är den normalaste i Cancergruppen och balanserar autismnivån så den inte blir på tok för hög. Han gillar metal och aboslut inget annan musik. Även om han inte bor på landet så är han en bonde av högsta grad och tar ofta skördetröskan ner till ICA när det behövs. Alex och Oscar brukar klassificeras som de två bönderna. Alex har en dröm om att köpa en husbuss och ta en roadtrip runt världen. Denna idé kom han på en sen natt när han skypade med Marcus och räknade ut hur mycket det skulle kosta och allting. Men tyvärr så brydde sig ingen riktigt så drömmen dog ut, men den finns fortfarande i Alex hjärta.

Som sin käre vän Oscar så gillar även Alex att dra på sig Slipknotmasken och gå runt och skrämma oskyldigt folk, men istället för att skrämma småbarn som Oscar gör, så föredrar Alex att gå på de äldre pensionärerna. Han har orsakat många strokes och hjärtattacker men det är han bara stolt över. Han blir även rätt IQ-befriad när han har masken på sig och börjar springa och hoppa runt. En gång när han var på McDonald's så hittade han en minionleksak och valde att kasta ut den genom ett fönster ut i regnet. Den minionen har börjat hemsöka Alex för att söka sin hämnd men Alex bryr sig inte det minsta.

Slumpartad wiki