FANDOM

Oscar är en ganska tystlåten person som är rätt dank när det behövs. Det som är närmast Oscars hjärta är metalbandet Slipknot och han kommer försvara dem till döden. Ingen vet hur Oscars ansikte egentligen ser ut för att han har alltid på sig en Slipknotmask. Oscars ordförråd består 30% av abo och när han inte säger abo så tänker han på abo. Oscar är bosatt i en isolerad by utanför Surahammar och han måste ut med sin gamla trogna traktor och åka flera timmar för att komma till närmsta civilisation. Tillsammans med Alex är de klassificerade som de två bönderna.

Oscars favoritsyssla brukar vara att gå ut på stan i sin Slipknotmask och skrämma små barn. De flesta barn som ser Oscar i Slipknotmasken blir ärrade för livet och kommer tvingas gå i psykologi i resten av deras liv. Han gillar också att mörda oskyldiga träd och grenar genom att hänga i dem så de går av, och detta brukar göra Alex extremt besviken. Dessa träd som har drömt om att bli IKEA-möbler kommer nu bli bortkastade och uppeldade. Oscar älskar även mat och blir alltid extremt hyped när någon nämner att det är dags att äta.

Slumpartad wiki