FANDOM

Piggley Wink är en gris som kommer från södra Irland som vid gammal ålder bor i USA med sitt dotter och hennes tre barn. Han brukar ofta berätta historier från sin barndom i Irland och hur livet var på 50-talet. Dessa berättelser brukar ofta kunna lösa konflikter mellan barnbarnen.

Han växte upp på en gård med sina föräldrar och sin yngre syster Molly. Den stora delen av sin fritid spenderar han antingen med att göra sysslor hemma eller att leka med sina två bästa vänner Ferny och Dannan. Trion har alltid något nytt att hitta på och ibland kan det leda till seriösa problem men det brukar alltid lösa sig till slut. Piggley tycker att skolan är skittråkig och hatar speciellt när det kommer prov som han inte har tränat till.

Han hatar att stöta på de gamla tjura geten som bor vid ett fält där barnen brukar vara och köra med raloonraketen, en vagn som de byggt och är deras favoritsätt att ta sig runt. En annan han inte gillar att stöta på är hans klasskompis Hector som alltid är lite av en skitstövel.

Slumpartad wiki